tirsdag den 3. december 2013

Spansk blomster tut.

Jeg bruger 2 stk 30x30 papir (ikke for tykt, jo mindre jo tyndere papir) pariret deler jeg i 4, så jeg har 8 lige store stykker. Man kan lave den i alle str, efter jul vil jeg prøve at lave den med 8 stk 30x30 papir..

Så folder jeg papiret en gang, så det bliver til en trekant.

Nu folder jeg hjørnerne op til spidsen.

Nu bukker jeg de to stykker jeg lavede på billedet oven over, ud til kanten så de bliver halve. 

Nu åbner jeg de to lapper ud til siden.

Så folder jeg de små spidser ned .

Nu lukker jeg siderne ind igen og trykker lige kanterne.

Så foldes den sammen og der kommes lim på .

Jeg lukker den lige med en clips, mens de tørre. Der skal jo laves 8.

Så stareter jeg bare lige så stille med at lime den sammen og der sætter jeg også lige en clips i for oven mens den tørre.

Så er blomsten færdig. Nu kan du lave en stilk at piberenser med washi tape om og nogle blade på.
Håberi kan forstå vejledningen, hvis der er spørgsmål, så skal i endelig bare skrive.
God fornøjelse.

9 kommentarer:

  1. Hvor er den flot! Den må afprøves :-)

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Superfin tut du har lavet, den kan alle vist nemt forstå tror jeg.

    SvarSlet
  4. Superflot tut. Tak for det arbejde. Det er så fint forklaret.
    Den skal altså prøves en dag.

    SvarSlet
  5. ihh super fin tut og super sød blomst

    SvarSlet
  6. Fin vejledning. Den har du godt nok været hurtig til at lave efter ønsket i går.

    SvarSlet
  7. Wauv, hvor er den super flot. Tusind tak for tut - den skal da vist prøves :)

    SvarSlet
  8. Den er bare så fin! Tak for tut.

    SvarSlet